040 - 6800 200 / support@intendit.se
Mån till Tors: 08:00-17:00 / Fre: 08:00-16:00
Webbyrå i Malmö

Vanliga frågor

Nedan har vi samlat vanliga förekommande frågor vi får gällande våra produkter.
Om du inte hittar svaret på din fråga så kan du alltid meddela oss din fråga genom att skicka in ett supportärende eller ringa oss.

Hur använder jag uppdateringssystemet?

Ifall ni har vårt Joomlabaserade system så har vi användarguider här.

Ifall ni använder ett av våra andra system så finns det instruktioner integrerat i vårt uppdateringssystem.

Vad gör jag om jag behöver skicka stora/många filer/bilder?

Använd vår filöverföringstjänst: https://intendit.wetransfer.com/

Hur vet jag om min hemsida är anpassad för mobila enheter?

Detta framgår av ditt avtal eller om du gjort ett tilläggsavtal. Det står som responsive design eller mobilanpassning.

Vilka typsnitt kan jag använda på min sida?

Webfonts samt Google Fonts. Viktigt är att typsnitten är webbsäkra. Om du vill använda en egen font som du vill skicka in är det viktigt att du som kund har köpt och har rättigheter att använda typsnittet.

Jag vill ha en Facebooklänk/Gillaknapp/Twitterflöde/Instagramlänk?

Skicka in ett supportärende till oss med vilken hemsida det gäller samt länk till din facebooksida/profil och/eller Instagramprofil. Vi behöver direklänkar då det finns många konton med snarlika namn.

Jag har problem med mitt kontaktformulär?

Skicka in ett supportärende till oss och meddela vilken hemsida det gäller, hur problemet visar sig och eventuella felmeddelande.

Lämnar ni ut FTP uppgifter?

Nej vi lämnar inte ut FTP-uppgifter, endast inloggningsuppgifter till uppdateringsmodulen.

Varför syns inte den ändring som ni informerat mig om att ni lagt in på hemsidan?

Er webbläsare har cache:at sidan. Uppdatera sidan genom att trycka CTRL+F5 och se ifall ändringarna syns. Om du fortfarande inte ser ändringarna så kontakta supporten.

Min hemsida ligger nere - vad gör jag?

Testa först om du kan allmänt gå ut på internet med din dator och testa andra hemsidor. Prova sedan en annan dator med internetuppkoppling på, om det går, en annan extern plats för att säkerhetsställa att det ej är din internetleverantör som har tekniska problem. Eller om det gäller företagsverksamhet kontrollera med IT administratör.

Syns inte din hemsida kontakta supportens växel på tel. 040 - 6800 200. Ha gärna tillgängliga uppgifter redo såsom vilken hemsida det gäller och ytterligare information såsom felmeddelanden, som kan hjälpa oss att felsöka ärendet.

Kan ni skicka inloggningsuppgifter till en annan epostadress?

Nej, av säkerhetsskäl skickar vi inloggningsuppgifter enbart till den e-postadress som du som kund har registrerat hos oss. Vi kan dock även skicka lösenord via SMS till registrerat kontaktnummer.

Hur flyttar jag mitt domän?

Om du har domänet hos vår registrar (Nordreg) kommer en Auktoriseringskod/Auth ID/EPP-kod skickas ut till den e-postadress som står registrerad på domänen. Tänk på att flyttar du ett domän och även vill flytta e-post så behöver du som kund ta backup på e-posten då vi inte tillhandahåller någon form av backup eller ansvarar för e-postkontots innehåll.

Jag behöver en auktoriseringskod/Auth ID/EPP?

Kontakta oss via epost och ange för vilken domän du önskar koden. En kod kommer att skickas ut ifrån vår registrar till er registrerade e-postadress som finns registrerade för domänet.

Vad är en AUTH kod/ EPP Kod?

AUTH koden är en teckenkod som tilldelades när domännamnet registrerades. Koden är ett lösenord för domännamnet och används exempelvis vid registrar transfer för att identifiera domännamnsägaren. AUTH koden/EPP koden fungerar som en identifikation för att du är ägaren av domännamnet.

Vårt domän ligger hos en annan leverantör kan vi flytta det till er?

Du kan flytta ditt domän till oss genom att du genererar en auktoriseringskod (också benämnd AuthID/EPP-kod) hos din föregående domänleverantör och skickar in den till oss så kommer vi att hjälpa dig att flytta ditt domän till vår registrar Nordreg.

Kan jag ha flera domäner kopplade till min hemsida?

Ja du kan självfallet koppla flertalet domänadresser till din hemsida, önskar du så kan vi registrera ett domän åt er. Om du önskar registrera ett domän kontakta oss då genom att skicka in ett supportärende så kommer vi att skicka ut ett domänavtal.

Jag behöver göra DNS-ändringar, hur skickar jag in dessa?

Skicka in ändringarna ifrån den epostadress som du som kund har registerad hos oss. DNS ändringarna behöver vara textbaserade direkt i supportärendet. Ange även domän för vilka DNS uppgifterna gäller samt övrig tydlig info. Vi tar inte emot bilder eller skärmdumpar.

Äger jag min domän?

Ja vi upprättar alltid domäner i våra kunders namn. Domäner som registreras för ett antal år i samband med vår förra registrar kan ha WeIntendit som ägare.

Jag har fått en påminnelse att min domän snart stängs, vad gör jag?

Kontakta oss om du har din domän via vår registrar Nordreg så hjälper vi dig. Har du din domän hos en annan registrar så kontakta dem. I utskicket ifrån din domänleverantör finns mer information tillgänglig.

Vad kostar det att köpa en domänadress?

195 kr/exkl moms per år. Ett domänköp måste godkännas av dig som kund via ett elektroniskt avtal.

Kan ni köpa ett domän åt mig?

Om du är kund hos oss hjälper vi dig med köp och administration av domän, men det är naturligtvis du som kund som äger domänet. Skicka in ett supportärende till oss med kundnummer och företagsnamn och vilket/vilka domän du önskar köpa så meddelar vi er ifall det är ledigt samt skickar ett formulär som måste godkännas av dig innan domänköp.

Jag har en e-postklient som jag önskar att sätta upp våra e-postadresser i, hur gör jag detta?

Ifall du använder vår Exchangebaserade lösning så kan du hitta guider här.

Ifall du använder vår Google Apps baserade lösning så kan du hitta guider här.

Vi kan tyvärr inte upprätta detta åt dig då det inte är en programvara som vi tillhandahåller dig, support ges av respektive tillverkare. Vi rekommenderar att du använder webbmailen som vi tillhandahåller.

Jag vill ta bort en e-postadress hur gör jag detta?

Om vi hanterar din e-postlösning (Exchange eller Google APPS) så skicka in ett supportärende till oss och ange vilken av era e-postadresser som skall bort. Viktigt är att ange om du vill sätta upp ett ALIAS för den borttagna epostadressen till en annan adress. du ansvarar själv för backup på epostkonto(n) som ska tas bort.

Hur skapar jag fler e-postadresser?

Har du din e-postlösning hos oss (Google Gmail eller Exchange) så skicka in ett supportärende gällande vilken domän/hemsida det gäller och vilken/vilka epostadresser du vill få skapade. Om det blir en extra kostnad för detta återkopplar vi till er. Vi skickar ut ett mail med inloggningsuppgifter till den registrerade epostadress du som kund har hos oss.

Jag har glömt mitt lösenord / önskar byta mitt lösenord, hur gör jag?

Kontakta oss per telefon eller skicka in ett supportärende till oss så återställer vi lösenordet på de e-postadresser det gäller. Skickar du in ärendet per e-post Skriv: “Byte / Återställdning av lösenord för e-post” så kan vi hantera ert ärende snabbt.

Jag kan inte logga in på min mail?

Kontakta oss med uppgifter om vilken e-post som inte fungerar samt vad du får för felmeddelande. Gäller det bortglömt lösenord kan vi återställa detta om dina e-postkonton finns hos oss. Tips är att logga in på din webmail (Google Mail: www.gmail.com eller Exchange Epost http://webmail.intendit.se ) och se ifall du kan få åtkomst till ditt epostkonto.

Min mail ligger nere och det är brådskande att få igång den - vad gör jag?

Kontakta supportens växel på tel. 040 - 6800 200. Ha tillgänglig information såsom vilken domän, vilken epostadress, felmeddelanden, för att vi snabbare skall kunna felsöka ärendet. Tips är att först testa att logga in på Webmail (Google Mail: www.gmail.com eller Exchange Epost http://webmail.intendit.se och se ifall åtkomst till e-post ges där.

Företaget har ändrats hur överlåter jag hemsidan / avtalet till den nya organisationen?

Blankett för överlåtelse hittar du här

Hur hittar jag bindningstiden (abonnemangstiden) för mitt avtal?

Avtalstiden (abonnemangstiden/bidningstiden) framgår av ditt avtal.

Jag har skickat in en uppsägning av hemsidan men får fortfarande fakturor?

En uppsägning måste skickas in 3 månader innan ny period annars fortlöper abonnemanget årsvis. Ett bekräftelsemail skickas ut till dig där det står ett datum då din hemsida och tillhörande tjänster avslutas hos oss. Fakturor skickas fram till detta datum.

På min faktura står “Redesign” vad innebär det?

En redesign är en uppgradering av designen på din hemsida i vilken du i samband med säljare kommit överens om och skapat ett avtal för.

Vad har ni för bankgironummer?

Bankgironumret är 165 – 2924. Våra kontaktuppgifter hittar du i sidfoten på denna sida.

Hur skickar jag in en uppsägning?

En uppsägning måste vi alltid ha in skriftligt. Denna ska skickas in 3 månader innan ny period börjar. Perioden framgår av fakturan. Antingen skicka in det via e-post till info@intendit.se eller via rekommenderat brev till oss. Ange alla nödvändiga uppgifter i uppsägningen såsom organisationsnr, kundnr och (valfritt) anledning till uppsägning.

Det står fel adress på min faktura - hur ändrar jag detta?

Skicka in ditt kundnummer och den korrekta adressen till oss via ett supportärende, så uppdaterar vi dina adressuppgifter.

Jag har fått en faktura men vet inte vad jag har köpt?

Kontakta vår säljavdelning för att gå igenom ert avtal/er faktura. Ha gärna avtal, kundnummer och fakturanummer redo.

Jag har fått en felaktig faktura - vart vänder jag mig?

Kontakta vår ekonomiavdelning på telefon eller via ekonomi@intendit.se och ange kundnummer, fakturanummer samt vad ärendet gäller.

Vad händer när jag avslutar mitt avtal hos er?

Som kund har du alla ägarrättigheter för design, innehåll samt domän. Ifall du skulle välja att byta leverantör ansvarar kunden för att själv kopiera texten på sidorna. Efter att sedan ha fått Auktoriseringskod/AuthID/EPP kan du flytta domänen. Observera att uppdateringsmodulen inte följer med. Har du funderingar på att säga upp ditt abonnemang ber vi dig att ta kontakt med oss så vi kan se om vi kan hitta en ny lösning.

Jag är inte kund hos er men vill gärna veta mer om era hemsidepaket och avtal?

På vår hemsida har vi information angående våra paket och tilläggstjänster. Kontakta vår säljavdelning via telefon för möjlighet att ställa djupgående frågor angående en ny hemsida hos oss. Vi kan boka ett möte med er och gå igenom era behov av hemsida och även om du vill designa om er hemsida.

Jag har fått ett inkassokrav?

Har du tagit emot ett inkassokrav eller liknande kontakta vår ekonomiavdelning som hjälper dig med ärendet. Maila till ekonomi@intendit.se eller skicka ett supportärende.

Ha alltid dina uppgifter såsom fakturanummer, kundnummer och domän tillgängliga vid frågor.

Twitter Dela Google+ Dela Facebook Dela Linkedin Dela

Förfrågan och rådgivning

Är du intresserad av våra tjänster eller har någon annan fråga. Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida  OK