040 - 6800 200 / support@intendit.se
Mån till Tors: 08:00-17:00 / Fre: 08:00-16:00
Webbyrå i Malmö

I huvudet på Johan Asplund, vår nya Customer Care Manager

Johan Asplund

Johan Asplund har under ett par år, med ett mindre uppehåll, varit anställd hos Intendit. Under hela tiden har han varit en betydande kraft på vår säljavdelning och bidragit till nöjda kunder på alla fronter. Nyligen tillträdd Supportchef gör honom till en perfekt förstakandidat att ställa upp i vår medarbetarintervju.

Hej Johan, berätta lite om din bakgrund.

Född och uppvuxen i Ängelholm, Skåne. Utbildad inom ekonomi på Växjö Universitet. Jag är mannen på kontoret som är känd för att vara glad i mat och aldrig lämna några lösa trådar. Min resa här på Intendit började som innesäljare där jag primärt arbetade mot våra befintliga kunder. Det ena ledde till det andra och idag är min uppgift att bygga upp Sveriges Bästa Webbyråsupport! Vi är på väldigt god väg.

Du har tidigare jobbat inom vår säljavdelning, kommer detta att färga ditt arbete i supportavdelningen?

Självklart. En nöjd kund är allt som räknas, det är vad jag tar med mig. När en kund ringer till supporten är ofta både införsäljningsprocessen klar och hemsidan producerad. Våra kunder vänder sig till oss i detta skedet för att få svar på en fråga eller få ett problem löst. Vi har en väldigt stor kundbas där ibland kundens kunskap inom vårt området kan vara väldigt begränsad. Detta innebär då att vårt största fokus är att kunna möta kunden på dennes nivå för att sedan vägleda, utbilda och lösa problemet.

Vad gör en riktigt bra kundtjänstmedarbetare, i din mening?

Blandar förståelse, pedagogik och lite humor i varje kundsamtal.

När du inte arbetar, hur spenderar du helst din fritid?

Med familjen men, också en och en annan kall öl till en riktigt bra fotbollsmatch/hockeymatch. Jag kan väl också tycka att det hade varit kul att umgås lite mer med vår Head of Sales än vad som görs idag.

Vem tycker du att vi ska intervjua härnäst och vad vill du fråga denna person?

Vår webbdesigner Emma P. Borgström och frågan jag vill ställa är: Vad är den största utmaningen i ditt dagliga jobb som Webbdesigner?

Skrivet

Twitter Dela Google+ Dela Facebook Dela Linkedin Dela

Förfrågan och rådgivning

Är du intresserad av våra tjänster eller har någon annan fråga. Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida  OK