Google Partners - Google Ads - Intendit webbyrå

Vi är Google Partners

Nu kan vi på Intendit stolt presentera oss som Google Partners. Att vara Google Partner innebär uppvisad expertis inom Google Ads genom certifiering och att vi uppfyller Googles villkor. 

Läs mer >>

Google Analytics - Google Ads och SEO på hemsidan

Vad är Google Analytics och hur använder man det?

Många av er har säkert hört talas om Google Analytics eller förkortningen GA tidigare. Google Analytics är ett gratis statistikverktyg som tillhör Google Marketing Platform. Google Analytics samlar in data från besök på hemsidan och är ett bra verktyg att använda för att analysera trafiken och beteendet besökarna har på sidan. Med hjälp av den data som samlas in kan man analysera kundresan och på så sätt optimera hemsidan gentemot besökarna. 

Läs mer >>

Bildoptimering och användarvänlighet för hemsidor

Bildoptimering och användarvänlighet

Det blir allt viktigare för verksamheter att etablera sin digitala närvaro. I en tid där majoriteten av alla företag har hemsidor kan det vara svårt att sticka ut. Att synas på Google är ett bra sätt att nå potentiella kunder när de gör en sökning på något som är relevant till din produkt eller dina tjänster. 

Läs mer >>

Meningen med sökmotoroptimering är att få hemsidan att synas högre upp på Googles organiska sökresultat

Vad är Sökmotoroptimering (SEO)?

SEO står för Search Engine Optimization eller sökmotoroptimering på svenska. Meningen med sökmotoroptimering är att få hemsidan att synas högre upp på Googles organiska sökresultat genom att optimera hemsidans innehåll. Hemsidans innehåll optimeras utifrån Googles algoritmer, användarens sökbeteende och behov. Att synas högre upp i sökresultaten på relevanta ord och fraser gör att fler potentiella kunder kan hitta till hemsidan. 

Läs mer >>

Intendit erbjuder annonsering på Google Ads

Hur fungerar det att annonsera på Google Ads?

Genom att annonsera på Google ökar du din digitala synlighet och har möjlighet att nå personer i rätt ögonblick när dom söker efter just din produkt eller tjänst. Det finns en uppsjö av olika annonstyper som kan visas i sökresultaten.

Läs mer >>

Inredningsdesigner Peggy Eklöf - Gnistor & Ljus

En kund berättar - Peggy Eklöf på Gnistor & Ljus


Vi på Intendit håller regelbundet kontakten med våra
kunder. För inte så länge sedan hade vi en trevlig
pratstund med Peggy Eklöf som är VD och
inredningsdesigner på det kreativa byggföretaget
Gnistor & Ljus. Självklart passade vi på att fråga
Peggy lite om vad de tycker om oss och vad som
händer för egen del under våren 2018.




Hej Peggy, kan du berätta lite om Gnistor & Ljus och vad ni gör?
Vi är ett företag inom bygg och inredning som främst är inriktade mot privatkunder. Våra fem team
består av erfarna hantverkare som bland annat skapar kök och badrum i nära dialog med kunden.

Vad var det som gjorde att ni valde Intendit som leverantör av er hemsida?
Intendit gjorde ett seriöst intryck. De var hjälpsamma och lyhörda för det specifika med vårt
företag.

Om du jämför med tidigare hemsida, har er nuvarande hemsida från Intendit hjälpt er
verksamhet framåt och i så fall hur?

Vi fick en tydlig layout och synlighet. Det är en hemsida som helt motsvarar vårt företags filosofi.

Hur upplever du att Intendits tjänster fungerar och vad är det du värdesätter mest?
Vi upplever att tjänsterna fungerar väldigt bra och om något, mot all förmodan, inte fungerar är
supporten fantastisk. Allt sker snabbt och vänligt.

Vad händer och är på gång under våren 2018 för Gnistor & Ljus del?
Vårt nya showroom har precis blivit klart. Här är alla välkomna att inhämta inspiration. Vi visar
måttbeställda kök och badrum, med utvalda danska, italienska, tyska och franska designprodukter
i hög kvalitet. Vi utför ritningar och förslag utifrån kundernas drömmar om badrum och kök.

Intendit webbyrå - Hemsidor och seo - Kunderna berättar - Gnistor och ljus
 

Läs mer >>

Digitala kanaler

Vilka digitala kanaler är värda att satsa på?

Att ha en hemsida är ett absolut måste men hur är det med Facebook, Instagram, Nyhetsbrev, Twitter, Youtube, Pinterest, Linkedin, bloggar m fl.? Internettillgången har de senaste åren legat stabilt strax över 90% och 82% använder internet dagligen. 78% av befolkningen kopplar upp sig via mobilen. De digitala kanalerna är många och det ploppar upp nya hela tiden. Behöver man finnas överallt? och hur väljer man?

Ställ dig själv följande tre frågor och lägg krutet där:
- Vad behöver din målgrupp veta?
- Var finns din målgrupp?
- Vilket innehåll har du?

Läs mer >>

Logotypen

Logotypen - Första intrycket av ditt företag

Logotypen är så otroligt viktig! Den ska kommunicera kvalitet och professionalitet. Samtidigt ska den vara enkel, men även sticka ut från mängden, visa att ni är seriösa, och har en genomtänkt visuell grund som är lätt att komma ihåg. 

Med några ingredienser så kommer ert företag ha ett försprång gentemot era konkurrenter och ni kommer att göra det betydligt lättare för nya kunder, att välja just er. Logotypen kommer att ge företaget en igenkänningsfaktor och genom den kommer ni att bli granskade av omgivningen.

Läs mer >>

Antalet Besökare

Ytterligare 2 tips på hur du kan öka antalet besökare

Du har säkerligen investerat tid och pengar i en ny superfin hemsida – men var är besökarna? Med tanke på hur många hemsidor som faktiskt existerar är det förståeligt att det inte är helt enkelt för en eventuellt blivande kund att hitta fram till just DIN sida.

Förutom de grundläggande sakerna, som att din hemsida är lättnavigerad, välstrukturerad och mobilanpassad så finns det flera saker du kan göra.

Läs mer >>

Mobilanpassad hemsida

Vi berättar varför din hemsida ska vara mobilanpassad!

Den dagliga användningen av internet ökar i alla åldersgrupper. Det är fler som har tillgång till internet än som har en dator. Mobilsurfandet är idag högre än någonsin. Statistiken visar nämligen att över 80% surfar med mobilen/läsplatta och denna trend pekar spikrakt uppåt. I genomsnitt använder vi internet totalt 21 timmar i veckan och du har max 10 sekunder på dig att fånga besökarens uppmärksamhet. Är din hemsida sida inte mobilanpassad så lämnar besökaren direkt. Det kan betyda att du tappar kunder och affärer.

Läs mer >>


Kategorier

Sitekarta | © WeIntendit AB 2018
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida