Skriva sökmotorsoptimerad text för hemsida

Att skriva sökmotoroptimerade texter

Google är en sökmotor för text och innehållet på hemsidan är en viktig faktor när det kommer till rankingen i sökresultatet. Hur skriver man då sökmotoroptimerade texter till hemsidan? Jo, det finns en del saker att tänka på och några saker att undvika när man skriver en text anpassad för sökmotorn Google. Nedan kommer vi att gå igenom hur man ska tänka när det kommer till rubriker och textinnehåll på hemsidan och vad man bör undvika ur ett SEO-perspektiv.

Läs mer >>

Den nya generationens egendomar i Google Analytics

GA4 - Den nya generationens egendomar i Google Analytics

Google Analytics spårningskod

Genom att använda Google Analytics kan du få värdefull statistik om dina besökare. Allt du behöver är ett Analytics konto och en spårningskod som installeras på din hemsida. GA4 är den nya generationens egendomar i Google Analytics. Den förra generationens spårningskod kallades för Universal Analytics och hade en kod som började med UA följt av siffror. Den nya Google Analytics 4 koden börjar istället på G, följt av din unika kombination av siffror och bokstäver.

Läs mer >>

Seo-ordlista - Intendit

Sökmotoroptimering (SEO) - Ordlista

SEO eller sökmotoroptimering används för att få en hemsida att ranka högre i sökmotorers (Google, Bing, Yahoo osv.) sökresultat. Att synas högre upp i sökresultatet resulterar i att fler potentiella kunder kan hitta till hemsidan. Om man inte själv arbetar med sökmotoroptimering eller är ny inom området kan det vara en djungel med alla begrepp och ord som förekommer. Vi har därför skapat en SEO-ordlista med viktiga ord och begrepp som är vanligt förekommande inom sökmotoroptimering. 

Läs mer >>

Sammanfattning av Googles verktyg & plattformar

Sammanfattning av Googles verktyg & plattformar

Google erbjuder en uppsjö av verktyg som är gratis att använda med en mailadress från Google. Verktygen är speciellt användbara för dig som är ansvarig för en hemsida och vill ha lite mer insyn i vad som händer bakom kulisserna. Plattformarna ger dig även lite hjälp på traven när det gäller att fånga in nya potentiella kunder. Sammantaget handlar onlinemaknadsföring mycket om att vara synlig och fylla ett behov för att i sin tur förvärva kunden när denne väl befinner sig inne på hemsidan. Nedan följer en sammanfattning av vad några av Googles mest populära plattformar erbjuder och hur du kan använda dom till din fördel.

Läs mer >>

Google My Business - Lokal SEO

Google My Business - Lokal SEO

Google My Business är ett av Googles många gratisverktyg som används för att lista företaget lokalt i Googles sökresultat och i Google Maps. Här kan man lista viktig information om företaget såsom adress, öppettider, telefonnummer, produkter/tjänster, bilder med mera. Google My Business är en form av lokal SEO (sökmotoroptimering) och används för att synas högt upp på lokala sökningar samt i Google Maps).

Läs mer >>

Google Analytics - Google Ads och SEO på hemsidan

Vad är Google Analytics och hur använder man det?

Många av er har säkert hört talas om Google Analytics eller förkortningen GA tidigare. Google Analytics är ett gratis statistikverktyg som tillhör Google Marketing Platform. Google Analytics samlar in data från besök på hemsidan och är ett bra verktyg att använda för att analysera trafiken och beteendet besökarna har på sidan. Med hjälp av den data som samlas in kan man analysera kundresan och på så sätt optimera hemsidan gentemot besökarna. 

Läs mer >>

Bildoptimering och användarvänlighet för hemsidor

Bildoptimering och användarvänlighet

Det blir allt viktigare för verksamheter att etablera sin digitala närvaro. I en tid där majoriteten av alla företag har hemsidor kan det vara svårt att sticka ut. Att synas på Google är ett bra sätt att nå potentiella kunder när de gör en sökning på något som är relevant till din produkt eller dina tjänster. 

Läs mer >>

Meningen med sökmotoroptimering är att få hemsidan att synas högre upp på Googles organiska sökresultat

Vad är Sökmotoroptimering (SEO)?

SEO står för Search Engine Optimization eller sökmotoroptimering på svenska. Meningen med sökmotoroptimering är att få hemsidan att synas högre upp på Googles organiska sökresultat genom att optimera hemsidans innehåll. Hemsidans innehåll optimeras utifrån Googles algoritmer, användarens sökbeteende och behov. Att synas högre upp i sökresultaten på relevanta ord och fraser gör att fler potentiella kunder kan hitta till hemsidan. 

Läs mer >>

Intendit erbjuder annonsering på Google Ads

Hur fungerar det att annonsera på Google Ads?

Genom att annonsera på Google ökar du din digitala synlighet och har möjlighet att nå personer i rätt ögonblick när dom söker efter just din produkt eller tjänst. Det finns en uppsjö av olika annonstyper som kan visas i sökresultaten.

Läs mer >>


Kategorier

Sitekarta | © WeIntendit AB 2018
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida