Hakukoneoptimointi

Haluatko näkyä korkealla Googlen hakutuloksissa?

97% Suomen väestöstä käyttää Googlea löytääkseen tietoa netistä. Tämä tarkoittaa, että Google ei ole ainoastaan tärkein vaan myös suurin näyteikkuna, jossa näkyä. Useimmat yritykset keskittyvät luomaan tyylikkään ja toiminnallisen verkkosivuston, mutta sillä ei ole arvoa, jos verkkosivustoa ei löydetä hakukoneiden kautta.

SEO on kustannustehokas ja pitkäaikainen tapa vakiinnuttaa yrityksesi digitaalisessa maailmassa ja saada lisää vierailijoita, jotka tarvitsevat juuri sinun tuotteitasi tai palveluitasi.

Sötmotoroptimering (SEO)

Gör en gratis SEO-analys

Vill du se hur Google-optimerad din sida är? Tryck på knappen och fyll i uppgifterna för att göra en kostnadsfri SEO-analys av din hemsida eller e-handel!

0 %
Av våra SEO-kunder ligger på förstasidan
0 +
Aktiva SEO-kunder
0 %
Genomsnittlig ökad trafik

Placeringsgaranti

Med vår placeringsgaranti så betalar ni först när ni uppnått en placering på förstasidan på Google. 

Inget snack – bara resultat.

Därför är det bra att synas högt på Google

  • Få betydligt mer trafik till din hemsida
  • Visa upp dina tjänster för rätt personer – vid rätt tid
  • Långsiktiga resultat
  • Hög trovärdighet
Alexandra Malmros

Boka ett kostnadsfritt möte med oss

Hej, vi hjälper dig med alla dina frågor om sökmotoroptimering och digital marknadsföring. 
Ta kontakt med oss idag! 

Från 350 kr / månad

Vill du veta mer om SEO? Kontakta oss för att boka ett möte med någon av våra säljare. Vi kommer gärna och besöker dig!

Vanliga frågor & svar

Om du har en fråga som inte besvaras nedan var god kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig

Vad står SEO för?

SEO står för “Search Engine Optimization” och kallas även för sökmotoroptimering på svenska. SEO handlar kort och gott om att optimera sin hemsida för både besökare och sökmotorer för att få högre placeringar i det organiska sökresultatet. 

Hur fungerar sökmotoroptimering?

Hemsidan optimeras utifrån Googles algoritmer, användarens sökbeteende och behov i syfte att förbättra placeringen på relevanta sökord. Man kan säga att SEO är ett paraplybegrepp som innefattar många olika metoder för optimering. Dessa metoder kan sedermera delas in i tre övergripande grupper: on-page seo, off-page seo och teknisk seo.     

Vad är on-page SEO?

On-page SEO innefattar optimering av hemsidans innehåll och handlar mycket om användarupplevelsen. Här kollar vi främst på text, bilder, intern länkning och sidstruktur. 

Vad betyder off-page SEO?

Off-page SEO syftar till den optimering som sker utanför hemsidan. Det innefattar främst länkbygge och sidauktoritet som byggs genom att skicka länkkraft från andra pålitliga och relevanta hemsidor. 

Vad betyder teknisk SEO?

Teknisk SEO innefattar det som sker “bakom kulisserna”, det vill säga tekniska aspekter såsom indexering, strukturerad data, sidans inläsning, mobilvänlighet, att hemsidan använder https med mera. 

Vad betyder indexering?

En hemsida måste vara indexerad för att den ska kunna synas i sökresultatet. Det innebär helt enkelt att hemsidan “upptäcks” av Google. Det brukar ta allt ifrån några dagar till veckor. Läs gärna mer i vårt blogginlägg om att indexera din hemsida.

Vad är den främsta fördelen med SEO?

Den främsta fördelen med SEO är att fler potentiella kunder kan hitta ditt företag när du syns högre upp i sökresultaten på relevanta ord och fraser. Sökmotoroptimering, som är gjord på rätt sätt, fokuserar även mycket på användarvänligheten på hemsidan. Du får alltså en hemsida som både sökmotorerna och dina besökare gillar. 

Hur lång tid tar sökmotoroptimeringen?

Själva sökmotoroptimeringen tar olika lång tid beroende på hur många sökord man vill synas på och hur stor hemsidan är. Även när den initiala optimeringen är klar så fortsätter vi att optimera hemsidan beroende på hur den presterar i sökresultatet.  SEO är en investering som ger långsiktiga resultat. Det är omöjligt att säga hur lång tid det kommer att ta för en hemsida att ranka på ett specifikt sökord. Det beror på många olika faktorer, exempelvis hur bra innehåll hemsidan har, om den är ny eller gammal, hur hög konkurrens sökordet har, om hemsidan har några bakåtlänkar eller om den är snabb eller långsam. 

Vad innebär det att en hemsida är responsiv?

En responsiv hemsida fungerar och ser bra ut på alla olika typer av skärmar, både plattor, mobiler och datorskärmar av olika storlekar. Majoriteten av sökningarna som kommer från Google använder sig av mobila enheter, därför är det väldigt viktigt att hemsidan är responsiv. Läs gärna mer i vårt blogginlägg om responsiva hemsidor

Vilka kunder kan ni arbeta med?

Våra kunder verkar främst i områdena kring Malmö och Stockholm, men vi tar gärna emot förfrågningar från hela landet. Vi har arbetat med kunder inom de allra flesta branscher och storlekar.  

Måste jag ha mycket text på hemsidan för att ranka på Google?

Google läser av texten på hemsidan för att förstå vad den handlar om, för att sedan kunna placera sidan i sökresultatet till relevanta sökningar. Hemsidans innehåll spelar således en central roll i rankningen. Textens innehåll bör riktas mot de sökordet eller sökfrasen man vill synas på. 

Fyll i uppgifterna nedan så kontaktar vi dig inom kort.

Jag vill bli kontaktad via:

Fyll i uppgifterna nedan så kontaktar vi dig inom kort.

Jag vill bli kontaktad via: