Kundservice

Vår telefonsupport håller öppet mellan 09.00-16.00, mån-fre.
Det går alltid bra att skicka in ärenden till oss digitalt, dygnet runt
.

Hos oss ingår alltid fri support och fria uppdateringar av din hemsida.
Ring +46 40-680 02 00 eller maila så hjälper vi dig med ditt ärende.

Webbmail & fjärrsupport

Här hittar du länk till din webbmail

Fjärrsupport: Ge våra tekniker åtkomst till din dator. För ärenden som kräver extra assistans. Fungerar med Windows, Mac och Linux.

Klicka på länken för att ladda ner programmet

Fri support och fria uppdateringar ingår i vårt hemsidepaket

Skicka in ärende

Skicka in din hemsideuppdatering direkt via vår webbsida. Ladda upp filer och bilder.

Ekonomi & Faktura

Har du frågor rörande ekonomi
och fakturor?

Driftstatus

Se aktuell driftstatus eller
anmäl ett avbrott.

Telefonsupport

Måndag – Fredag: 09.00 – 16.00

Lunchstängt 12.00 – 13.00

Videoguider

Använder du WordPress som uppdateringsverktyg?

Då rekommenderar vi dig att titta på våra videoguider.

Skicka in ärende

Här kan du enkelt och snabbt skicka in ditt ärende / uppdateringar till vår supportavdelning – dygnet runt

Vanliga frågor & svar

Om du har en fråga som inte besvaras nedan var god kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig

Hemsida & Uppdateringsverktyg
Hur använder jag uppdateringssystemet?

Om ni använder Bolt som uppdateringsmodul, så finns det instruktioner integrerat i systemet om du loggar in.

Om er hemsida är byggd i WordPress så har vi ett antal videoguider för hur du redigerar din hemsida på vår Youtube-kanal.

Hos oss ingår fri support och fria uppdateringar, så tveka inte att skicka in ett supportärende till oss om du har några frågor kring ditt uppdateringssystem.

Vad gör jag om jag behöver skicka stora/många filer/bilder?

Wetransfer är en gratis filöverföringstjänst som kan användas för att skicka stora filer. Det är möjligt att skicka upp till 2GB (2000 MB) i varje överföring. Läs gärna guiden på vår blogg eller gå direkt till wetransfer här: https://intendit.wetransfer.com/

Hur vet jag om min hemsida är anpassad för mobila enheter?

Alla våra hemsidor är responsiva och därmed anpassade för mobila enheter, läsplattor och datorskärmar av olika storlekar.

Jag vill ha ett Facebook- eller Instagramflöde?

Skicka in ett supportärende till oss med vilken hemsida det gäller samt länk till din facebook- eller Instagramprofil.

Jag har problem med mitt kontaktformulär?

Skicka in ett supportärende till oss och meddela vilken hemsida det gäller, hur problemet visar sig och eventuella felmeddelanden.

Lämnar ni ut FTP uppgifter?

Nej vi lämnar inte ut FTP-uppgifter, endast inloggningsuppgifter till uppdateringsmodulen.

Varför kan jag inte se de ändringar som ni lagt in på hemsidan?

Er webbläsare har med största sannolikhet sparat en cachad version av hemsidan. Uppdatera sidan genom att trycka på Ctrl+F5 och se om ändringarna syns. Om du fortfarande inte ser ändringarna så kan du kontakta supporten.

Kan ni skicka inloggningsuppgifter till en annan e-postadress?

Nej, av säkerhetsskäl skickar vi enbart inloggningsuppgifter till den e-postadress som du som kund har registrerat hos oss. Vi kan dock även skicka lösenord via SMS till registrerat telefonnummer.

Min hemsida ligger nere, vad gör jag?

Börja med att säkerställa att internetuppkopplingen fungerar som den ska. Om du fortfarande inte kommer åt din hemsida, kontakta supportens växel på tel. 040 – 6800 200. Ha gärna tillgängliga uppgifter redo såsom vilken hemsida det gäller och ytterligare information såsom felmeddelanden, som kan hjälpa oss att felsöka ärendet.

Domännamn
Hur flyttar jag min domän?

Om du har domänen hos vår registrar (Realtime Register) kommer en Auktoriseringskod/Auth ID/EPP-kod att skickas ut till den e-postadress som står registrerad på domänen. Om du även vill flytta din e-post så behöver du ta en backup på e-posten eftersom att vi inte tillhandahåller någon form av backup eller ansvarar för e-postkontots innehåll.

Jag behöver en auktoriseringskod/Auth ID/EPP?

Kontakta vår support via e-post och ange för vilken domän du önskar koden. En kod skickas sedan ut från vår registrar till den e-postadress som finns registrerad för domänen.

Vad är en AUTH kod/ EPP Kod?

AUTH koden är en teckenkod som tilldelades när domännamnet registrerades. Koden är ett lösenord för domännamnet och används exempelvis vid registrar transfer för att identifiera domännamnsägaren. AUTH koden/EPP koden fungerar som en identifikation som visar att du är ägaren av domännamnet.

Vår domän ligger hos en annan leverantör, kan vi flytta den till er?

Du kan flytta din domän till oss genom att generera en auktoriseringskod (också benämnd AuthID/EPP-kod) hos din föregående domänleverantör. Du skickar sedan in koden till oss så hjälper vi dig att flytta domänen till vår registrar Realtime Register.

Kan jag ha flera domäner kopplade till min hemsida?

Ja, det är möjligt att koppla flertalet domänadresser till din hemsida. Skicka in ett supportärende till oss om du önskar att vi registrerar en domän åt er.

Jag behöver göra DNS-ändringar, hur skickar jag in dessa?

Skicka in ett supportärende med dina DNS-ändringar från den e-postadress som du har registrerat hos oss. DNS-ändringarna behöver skickas till oss i textform och tydligt beskriva vilka ändringar som ska göras.

Äger jag min domän?

Ja, vi upprättar alltid domäner i våra kunders namn. Dock kan vissa domäner som registreras för ett antal år sedan i samband med vår förra registrar ha WeIntendit som ägare.

Jag har fått en påminnelse att min domän snart stängs, vad gör jag?

Kontakta oss om du har din domän via vår registrar Realtime Register så hjälper vi dig. Om du har din domän hos en annan registrar så får du ta kontakt med dem. Du hittar mer information i utskicket från din domänleverantör.

Vad kostar det att köpa en domänadress?

En domän kostar 195 kr/exkl. moms per år. Ett domänköp måste alltid godkännas av dig som kund via ett elektroniskt avtal.

Kan ni köpa ett domän åt mig?

Om du är kund hos oss hjälper vi dig med köp och administration av din nya domän. Skicka in ett supportärende till oss med företagsnamn och vilket/vilka domännamn du önskar köpa. Vi meddelar er sedan om domännamnet är ledigt samt skickar ett formulär som måste godkännas av dig innan domänköp.

E-post
Hur lägger jag till en e-mail i telefonen eller på datorn?
Jag vill ta bort en e-postadress, hur gör jag detta?

Om Intendit hanterar din e-postlösning så kan du skicka in ett supportärende till oss och ange vilken av era e-postadresser som skall bort. Det är viktigt att ange huruvida du vill sätta upp ett alias för den borttagna adressen eller ej. Du ansvarar själv för backup på e-postkonton som ska tas bort.

Hur skapar jag fler e-postadresser?

Om du har din e-postlösning hos oss så kan du skicka in ett supportärende gällande vilken domän/hemsida det gäller och vilken/vilka e-postadresser du vill få skapade. Vi återkopplar till er om det skulle bli någon extra kostnad. Vi skickar sedan ut ett mail med inloggningsuppgifter till den e-postadress som du har registrerad hos oss.

Jag har glömt mitt lösenord / önskar byta mitt lösenord, hur gör jag?

Kontakta oss per telefon eller skicka in ett supportärende till oss så återställer vi lösenordet på de aktuella e-postadresserna.

Jag kan inte logga in på min mail?

Kontakta oss med uppgifter om vilken e-post som inte fungerar samt vad du får för felmeddelande. Gäller det bortglömt lösenord så kan vi återställa detta om dina e-postkonton administreras av oss.

Min mail ligger nere och det är brådskande att få igång den, vad gör jag?

Kontakta supportens växel på tel. 040 – 6800 200. Ha tillgång till information såsom felmeddelande samt vilken domän och e-postadress det gäller så att vi snabbare skall kunna felsöka ärendet.

Ekonomi & Avtal
Hur överlåter jag hemsidan / avtalet till en ny organisation?

Blankett för överlåtelse hittar du här. Fyll i den och skicka in till så ser vi till att genomföra överlåtelsen.

Hur hittar jag bindningstiden för mitt avtal?

Avtalstiden (abonnemangstiden/bidningstiden) framgår av ditt avtal.

Jag har skickat in en uppsägning av hemsidan men får fortfarande fakturor?

En uppsägning måste skickas in 3 månader innan en ny period påbörjas, annars fortlöper abonnemanget årsvis. Ett bekräftelsemail skickas ut till dig där det står ett datum då din hemsida och tillhörande tjänster avslutas hos oss. Fakturor skickas fram till detta datum.

På min faktura står “Redesign”, vad innebär det?

En redesign är en uppgradering av designen på din hemsida i vilken du i samband med säljare kommit överens om och skapat ett avtal för.

Hur skickar jag in en uppsägning?

En uppsägning måste vi alltid ha in skriftligt. Denna ska skickas in 3 månader innan ny period börjar. Perioden framgår av fakturan. Antingen skicka in det via e-post till eller via rekommenderat brev till oss. Ange alla nödvändiga uppgifter i uppsägningen såsom organisationsnr, kundnr och (valfritt) anledning till uppsägning.

Vad har ni för bankgironummer?

Bankgironumret är 165 – 2924. Våra kontaktuppgifter hittar du i sidfoten på denna sida.

Det står fel adress på min faktura, hur ändrar jag detta?

Skicka in ditt kundnummer och den korrekta adressen till oss via ett supportärende, så uppdaterar vi dina adressuppgifter.

Jag har fått en faktura men vet inte vad jag har köpt?

Kontakta vår säljavdelning för att gå igenom ert avtal/er faktura. Ha gärna avtal, kundnummer och fakturanummer redo.

Jag har fått en felaktig faktura, vart vänder jag mig?

Kontakta vår ekonomiavdelning på telefon eller via och ange kundnummer, fakturanummer samt vad ärendet gäller.

Vad händer när jag avslutar mitt avtal hos er?

Som kund har du alla ägarrättigheter för design, innehåll samt domän. Ifall du skulle välja att byta leverantör ansvarar kunden för att själv kopiera texten på sidorna. Efter att sedan ha fått Auktoriseringskod/AuthID/EPP kan du flytta domänen. Observera att uppdateringsmodulen inte följer med. Har du funderingar på att säga upp ditt abonnemang ber vi dig att ta kontakt med oss så vi kan se om vi kan hitta en ny lösning.

Jag är inte kund hos er men vill gärna veta mer om era hemsidepaket och avtal?

På vår hemsida har vi information angående våra paket och tilläggstjänster. Kontakta vår säljavdelning via telefon för möjlighet att ställa djupgående frågor och få vägledning angående en ny hemsida hos oss.

Jag har fått ett inkassokrav?

Har du tagit emot ett inkassokrav eller liknande kontakta vår ekonomiavdelning som hjälper dig med ärendet. Maila ditt ärende till . Ha alltid dina uppgifter såsom fakturanummer, kundnummer och domän tillgängliga vid frågor.

Fyll i uppgifterna nedan så kontaktar vi dig inom kort.

Jag vill bli kontaktad via: