Kundservice
Vår telefonsupport håller öppet mellan 09.00-16.00, mån-fre.
Det går alltid bra att skicka in ärenden till oss digitalt, dygnet runt.
Hos oss ingår alltid fri support och fria uppdateringar av din hemsida.
Ring +46 40-680 02 00 eller maila så hjälper vi dig med ditt ärende.
Webbmail & fjärrsupport
Här hittar du länk till din webbmail
Fjärrsupport: Ge våra tekniker åtkomst till din dator. För ärenden som kräver extra assistans. Fungerar med Windows, Mac och Linux.
Skicka in ärende
Skicka in din hemsideuppdatering direkt via vår webbsida. Ladda upp filer och bilder.
Skicka in ärende
Här kan du enkelt och snabbt skicka in ditt ärende / uppdateringar till vår supportavdelning – dygnet runt
Vanliga frågor & svar
Om du har en fråga som inte besvaras nedan var god kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig
Om ni använder Bolt som uppdateringsmodul, så finns det instruktioner integrerat i systemet om du loggar in.
Om er hemsida är byggd i WordPress så har vi ett antal videoguider för hur du redigerar din hemsida på vår Youtube-kanal.
Hos oss ingår fri support och fria uppdateringar, så tveka inte att skicka in ett supportärende till oss om du har några frågor kring ditt uppdateringssystem.
Wetransfer är en gratis filöverföringstjänst som kan användas för att skicka stora filer. Det är möjligt att skicka upp till 2GB (2000 MB) i varje överföring. Läs gärna guiden på vår blogg eller gå direkt till wetransfer här: https://intendit.wetransfer.com/
Alla våra hemsidor är responsiva och därmed anpassade för mobila enheter, läsplattor och datorskärmar av olika storlekar.
Skicka in ett supportärende till oss med vilken hemsida det gäller samt länk till din facebook- eller Instagramprofil.
Skicka in ett supportärende till oss och meddela vilken hemsida det gäller, hur problemet visar sig och eventuella felmeddelanden.
Nej vi lämnar inte ut FTP-uppgifter, endast inloggningsuppgifter till uppdateringsmodulen.
Er webbläsare har med största sannolikhet sparat en cachad version av hemsidan. Uppdatera sidan genom att trycka på Ctrl+F5 och se om ändringarna syns. Om du fortfarande inte ser ändringarna så kan du kontakta supporten.
Nej, av säkerhetsskäl skickar vi enbart inloggningsuppgifter till den e-postadress som du som kund har registrerat hos oss. Vi kan dock även skicka lösenord via SMS till registrerat telefonnummer.
Börja med att säkerställa att internetuppkopplingen fungerar som den ska. Om du fortfarande inte kommer åt din hemsida, kontakta supportens växel på tel. 040 – 6800 200. Ha gärna tillgängliga uppgifter redo såsom vilken hemsida det gäller och ytterligare information såsom felmeddelanden, som kan hjälpa oss att felsöka ärendet.
Om du har domänen hos vår registrar (Realtime Register) kommer en Auktoriseringskod/Auth ID/EPP-kod att skickas ut till den e-postadress som står registrerad på domänen. Om du även vill flytta din e-post så behöver du ta en backup på e-posten eftersom att vi inte tillhandahåller någon form av backup eller ansvarar för e-postkontots innehåll.
Kontakta vår support via e-post och ange för vilken domän du önskar koden. En kod skickas sedan ut från vår registrar till den e-postadress som finns registrerad för domänen.
AUTH koden är en teckenkod som tilldelades när domännamnet registrerades. Koden är ett lösenord för domännamnet och används exempelvis vid registrar transfer för att identifiera domännamnsägaren. AUTH koden/EPP koden fungerar som en identifikation som visar att du är ägaren av domännamnet.
Du kan flytta din domän till oss genom att generera en auktoriseringskod (också benämnd AuthID/EPP-kod) hos din föregående domänleverantör. Du skickar sedan in koden till oss så hjälper vi dig att flytta domänen till vår registrar Realtime Register.
Ja, det är möjligt att koppla flertalet domänadresser till din hemsida. Skicka in ett supportärende till oss om du önskar att vi registrerar en domän åt er.
Skicka in ett supportärende med dina DNS-ändringar från den e-postadress som du har registrerat hos oss. DNS-ändringarna behöver skickas till oss i textform och tydligt beskriva vilka ändringar som ska göras.
Ja, vi upprättar alltid domäner i våra kunders namn. Dock kan vissa domäner som registreras för ett antal år sedan i samband med vår förra registrar ha WeIntendit som ägare.
Kontakta oss om du har din domän via vår registrar Realtime Register så hjälper vi dig. Om du har din domän hos en annan registrar så får du ta kontakt med dem. Du hittar mer information i utskicket från din domänleverantör.
En domän kostar 249 kr/exkl. moms per år. Ett domänköp måste alltid godkännas av dig som kund via ett elektroniskt avtal.
Om du är kund hos oss hjälper vi dig med köp och administration av din nya domän. Skicka in ett supportärende till oss med företagsnamn och vilket/vilka domännamn du önskar köpa. Vi meddelar er sedan om domännamnet är ledigt samt skickar ett formulär som måste godkännas av dig innan domänköp.
PÅ DATOR:
Outlook 2016
Thunderbird
Mac Mail
Om Intendit hanterar din e-postlösning så kan du skicka in ett supportärende till oss och ange vilken av era e-postadresser som skall bort. Det är viktigt att ange huruvida du vill sätta upp ett alias för den borttagna adressen eller ej. Du ansvarar själv för backup på e-postkonton som ska tas bort.
Om du har din e-postlösning hos oss så kan du skicka in ett supportärende gällande vilken domän/hemsida det gäller och vilken/vilka e-postadresser du vill få skapade. Vi återkopplar till er om det skulle bli någon extra kostnad. Vi skickar sedan ut ett mail med inloggningsuppgifter till den e-postadress som du har registrerad hos oss.
Kontakta oss per telefon eller skicka in ett supportärende till oss så återställer vi lösenordet på de aktuella e-postadresserna.
Kontakta oss med uppgifter om vilken e-post som inte fungerar samt vad du får för felmeddelande. Gäller det bortglömt lösenord så kan vi återställa detta om dina e-postkonton administreras av oss.
Kontakta supportens växel på tel. 040 – 6800 200. Ha tillgång till information såsom felmeddelande samt vilken domän och e-postadress det gäller så att vi snabbare skall kunna felsöka ärendet.
Blankett för överlåtelse hittar du här. Fyll i den och skicka in till så ser vi till att genomföra överlåtelsen.
Avtalstiden (abonnemangstiden/bidningstiden) framgår av ditt avtal.
En uppsägning måste skickas in 3 månader innan en ny period påbörjas, annars fortlöper abonnemanget årsvis. Ett bekräftelsemail skickas ut till dig där det står ett datum då din hemsida och tillhörande tjänster avslutas hos oss. Fakturor skickas fram till detta datum.
En redesign är en uppgradering av designen på din hemsida i vilken du i samband med säljare kommit överens om och skapat ett avtal för.
En uppsägning måste vi alltid ha in skriftligt. Denna ska skickas in 3 månader innan ny period börjar. Perioden framgår av fakturan. Antingen skicka in det via e-post till eller via rekommenderat brev till oss. Ange alla nödvändiga uppgifter i uppsägningen såsom organisationsnr, kundnr och (valfritt) anledning till uppsägning.
Bankgironumret är 165 – 2924. Våra kontaktuppgifter hittar du i sidfoten på denna sida.
Skicka in ditt kundnummer och den korrekta adressen till oss via ett supportärende, så uppdaterar vi dina adressuppgifter.
Kontakta vår säljavdelning för att gå igenom ert avtal/er faktura. Ha gärna avtal, kundnummer och fakturanummer redo.
Kontakta vår ekonomiavdelning på telefon eller via och ange kundnummer, fakturanummer samt vad ärendet gäller.
Som kund har du alla ägarrättigheter för design, innehåll samt domän. Ifall du skulle välja att byta leverantör ansvarar kunden för att själv kopiera texten på sidorna. Efter att sedan ha fått Auktoriseringskod/AuthID/EPP kan du flytta domänen. Observera att uppdateringsmodulen inte följer med. Har du funderingar på att säga upp ditt abonnemang ber vi dig att ta kontakt med oss så vi kan se om vi kan hitta en ny lösning.
På vår hemsida har vi information angående våra paket och tilläggstjänster. Kontakta vår säljavdelning via telefon för möjlighet att ställa djupgående frågor och få vägledning angående en ny hemsida hos oss.
Har du tagit emot ett inkassokrav eller liknande kontakta vår ekonomiavdelning som hjälper dig med ärendet. Maila ditt ärende till . Ha alltid dina uppgifter såsom fakturanummer, kundnummer och domän tillgängliga vid frågor.