Inredningsdesigner Peggy Eklöf - Gnistor & Ljus

En kund berättar - Peggy Eklöf på Gnistor & Ljus


Vi på Intendit håller regelbundet kontakten med våra
kunder. För inte så länge sedan hade vi en trevlig
pratstund med Peggy Eklöf som är VD och
inredningsdesigner på det kreativa byggföretaget
Gnistor & Ljus. Självklart passade vi på att fråga
Peggy lite om vad de tycker om oss och vad som
händer för egen del under våren 2018.




Hej Peggy, kan du berätta lite om Gnistor & Ljus och vad ni gör?
Vi är ett företag inom bygg och inredning som främst är inriktade mot privatkunder. Våra fem team
består av erfarna hantverkare som bland annat skapar kök och badrum i nära dialog med kunden.

Vad var det som gjorde att ni valde Intendit som leverantör av er hemsida?
Intendit gjorde ett seriöst intryck. De var hjälpsamma och lyhörda för det specifika med vårt
företag.

Om du jämför med tidigare hemsida, har er nuvarande hemsida från Intendit hjälpt er
verksamhet framåt och i så fall hur?

Vi fick en tydlig layout och synlighet. Det är en hemsida som helt motsvarar vårt företags filosofi.

Hur upplever du att Intendits tjänster fungerar och vad är det du värdesätter mest?
Vi upplever att tjänsterna fungerar väldigt bra och om något, mot all förmodan, inte fungerar är
supporten fantastisk. Allt sker snabbt och vänligt.

Vad händer och är på gång under våren 2018 för Gnistor & Ljus del?
Vårt nya showroom har precis blivit klart. Här är alla välkomna att inhämta inspiration. Vi visar
måttbeställda kök och badrum, med utvalda danska, italienska, tyska och franska designprodukter
i hög kvalitet. Vi utför ritningar och förslag utifrån kundernas drömmar om badrum och kök.


 

Läs mer >>

Towe

Nya trender inom webbdesign


Intendit producerar och levererar hemsidor både på den svenska och finska marknaden. Intendit har kontor i Malmö, Stockholm och Helsingfors.
Vi har tagit en pratstund över en kopp kaffe med Towe Syring, webbdesigner på huvudkontoret i Malmö.


I dag är kunderna mer medvetna om vilken design de önskar samt att de efterfrågar mobile first,
det vill säga att designen skall vara anpassad först och främst till mobila enheter. Det är en
förändring som skett under de senaste åren, säger Towe Syring, och fortsätter:
Mobile first gör att jag i min roll måste tänka på sidans struktur och hur den kan komma att se ut.
Att få en mobilanpassad hemsida ingår i dag som standard i vårt erbjudande till våra nya kunder.
För Intendits äldre kunder går det att få en så kallad redesign av sin befintliga sida.

Vad ser du för nya trender när det gäller webbdesign?
Nu inför 2018 har vi märkt av att färger börjar ta plats i designen. Från att ha dominerats av vitt och
gråa nyanser. Tidigare var det mer minimalistiskt utseende med sparsam användning av färg. Jag
tycker att det är roligt att färger åter börjar ta plats inom webbdesign. Även användning av
övertoning av färger blir allt vanligare, berättar Towe.
Det är inte helt ovanligt att kunder gärna vill berätta utförligt och detaljerat om sin verksamhet på
hemsidan.
Mitt tips är att hålla informationen på hemsidan kort och koncis eftersom besökarens så kallade
attention span blir allt kortare och kortare. Då gäller det att tidigt fånga besökaren och hålla
intresset uppe, säger Towe.

Hur ser du på det kommande året?
Just nu har vi ett högt tryck av nya inkommande kunder, vilket gör att vi känner stor arbetsglädje.
En hel del av våra nya kunder har spännande verksamheter som gör att vi måste tänka till ett varv
extra för att kunna leverera en hemsida av högsta kvalitet, säger Towe och fortsätter:
Jag vill gärna slå ett slag för vårt kontor i Finland som tar hand om hela den finska marknaden.
Finnarna har börjat visa en nyfikenhet och intresse för modern webbdesign och vi gör
finskspråkiga hemsidor åt en hel del kunder, avslutar Towe.

Läs mer >>

Digitala kanaler

Vilka digitala kanaler är värda att satsa på?

Att ha en hemsida är ett absolut måste men hur är det med Facebook, Instagram, Nyhetsbrev, Twitter, Youtube, Pinterest, Linkedin, bloggar m fl.? Internettillgången har de senaste åren legat stabilt strax över 90% och 82% använder internet dagligen. 78% av befolkningen kopplar upp sig via mobilen. De digitala kanalerna är många och det ploppar upp nya hela tiden. Behöver man finnas överallt? och hur väljer man?

Ställ dig själv följande tre frågor och lägg krutet där:
- Vad behöver din målgrupp veta?
- Var finns din målgrupp?
- Vilket innehåll har du?

Läs mer >>

Logotypen

Logotypen - Första intrycket av ditt företag

Logotypen är så otroligt viktig! Den ska kommunicera kvalitet och professionalitet. Samtidigt ska den vara enkel, men även sticka ut från mängden, visa att ni är seriösa, och har en genomtänkt visuell grund som är lätt att komma ihåg. 

Med några ingredienser så kommer ert företag ha ett försprång gentemot era konkurrenter och ni kommer att göra det betydligt lättare för nya kunder, att välja just er. Logotypen kommer att ge företaget en igenkänningsfaktor och genom den kommer ni att bli granskade av omgivningen.

Läs mer >>

Antalet Besökare

Ytterligare 2 tips på hur du kan öka antalet besökare

Du har säkerligen investerat tid och pengar i en ny superfin hemsida – men var är besökarna? Med tanke på hur många hemsidor som faktiskt existerar är det förståeligt att det inte är helt enkelt för en eventuellt blivande kund att hitta fram till just DIN sida.

Förutom de grundläggande sakerna, som att din hemsida är lättnavigerad, välstrukturerad och mobilanpassad så finns det flera saker du kan göra.

Läs mer >>

Mobilanpassad hemsida

Vi berättar varför din hemsida ska vara mobilanpassad!

Den dagliga användningen av internet ökar i alla åldersgrupper. Det är fler som har tillgång till internet än som har en dator. Mobilsurfandet är idag högre än någonsin. Statistiken visar nämligen att över 80% surfar med mobilen/läsplatta och denna trend pekar spikrakt uppåt. I genomsnitt använder vi internet totalt 21 timmar i veckan och du har max 10 sekunder på dig att fånga besökarens uppmärksamhet. Är din hemsida sida inte mobilanpassad så lämnar besökaren direkt. Det kan betyda att du tappar kunder och affärer.

Läs mer >>

Intendit - blogg

Visa Facebooksidan på er webbsida

Vi erbjuder två olika varianter av visning av er Facebooksida på er webbsida.

1. Visa hela Facebookssidan i en box. Utseendet styrs av Facebook och det finns endast möjlighet att göra några få inställningar såsom: bredd, höjd, visa omslagsbild, visa litet sidhuvud och visa vänner.
2. Egen design på flödet. Detta integreras helt på sidan och man slipper ha Facebooks utseende. Det går utöver det som beskrivs i punkt 1 även att visa kommentarer, videos och inläggsbilder. Denna variant går att designa om och anpassa efter webbsidans design men kräver en del programmering.

Läs mer >>

Typsnitt i webbdesign

Gratis typsnitt för webben - Google Fonts

Typsnitt är en mycket stor del av modern webbdesign. Numera finns det över 800 att välja mellan på Google Fonts. Det bästa är att de är gratis att använda och snabba att ladda.

Ta en titt på utbudet och laborera gärna: https://fonts.google.com/

Här går det enkelt att testa och jämföra hur fonterna kommer att se ut med din egen text. Det går att göra en massa olika inställningar såsom, välja storlek, stil, radavstånd mm. Klicka i rutan och skriv in din text.

Läs mer >>

Uppstart av en ny hemsida

Vad ska man tänka på i uppstarten av en ny hemsida? Vi ger dig 5 enkla tips!

Det är inte så svårt, följ våra enkla tips nedan så har du kommit en god bit på vägen. Tänk ut vad är syftet med din hemsida är. Är det en företagspresentation? tänker du du sälja produkter? sprida information? genomföra en kampanj?

Surfa gärna runt och samla ihop 3-5 hemsidor som du verkligen gillar. På så sätt kommer själva formspråket att klarna. Skriv ner exakt vad det är du gillar med dem t.ex. färger? bilder? typsnitt?

Läs mer >>


Kategorier

Sitekarta | © WeIntendit AB 2018
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida