Digitala kanaler

Vilka digitala kanaler är värda att satsa på?

Att ha en hemsida är ett absolut måste men hur är det med Facebook, Instagram, Nyhetsbrev, Twitter, Youtube, Pinterest, Linkedin, bloggar m fl.? Internettillgången har de senaste åren legat stabilt strax över 90% och 82% använder internet dagligen. 78% av befolkningen kopplar upp sig via mobilen. De digitala kanalerna är många och det ploppar upp nya hela tiden. Behöver man finnas överallt? och hur väljer man?

Ställ dig själv följande tre frågor och lägg krutet där:
- Vad behöver din målgrupp veta?
- Var finns din målgrupp?
- Vilket innehåll har du?

Läs mer >>

Logotypen

Logotypen - Första intrycket av ditt företag

Logotypen är så otroligt viktig! Den ska kommunicera kvalitet och professionalitet. Samtidigt ska den vara enkel, men även sticka ut från mängden, visa att ni är seriösa, och har en genomtänkt visuell grund som är lätt att komma ihåg. 

Med några ingredienser så kommer ert företag ha ett försprång gentemot era konkurrenter och ni kommer att göra det betydligt lättare för nya kunder, att välja just er. Logotypen kommer att ge företaget en igenkänningsfaktor och genom den kommer ni att bli granskade av omgivningen.

Läs mer >>

Antalet Besökare

Ytterligare 2 tips på hur du kan öka antalet besökare

Du har säkerligen investerat tid och pengar i en ny superfin hemsida – men var är besökarna? Med tanke på hur många hemsidor som faktiskt existerar är det förståeligt att det inte är helt enkelt för en eventuellt blivande kund att hitta fram till just DIN sida.

Förutom de grundläggande sakerna, som att din hemsida är lättnavigerad, välstrukturerad och mobilanpassad så finns det flera saker du kan göra.

Läs mer >>

Mobilanpassad hemsida

Vi berättar varför din hemsida ska vara mobilanpassad!

Den dagliga användningen av internet ökar i alla åldersgrupper. Det är fler som har tillgång till internet än som har en dator. Mobilsurfandet är idag högre än någonsin. Statistiken visar nämligen att över 80% surfar med mobilen/läsplatta och denna trend pekar spikrakt uppåt. I genomsnitt använder vi internet totalt 21 timmar i veckan och du har max 10 sekunder på dig att fånga besökarens uppmärksamhet. Är din hemsida sida inte mobilanpassad så lämnar besökaren direkt. Det kan betyda att du tappar kunder och affärer.

Läs mer >>

Intendit - blogg

Prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev och blogginlägg!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och våra blogginlägg så är du garanterat uppdaterad och får de senaste nyheterna, ny inspiration till din hemsida eller webshop, tävlingar, tips & trix och utvalda erbjudanden direkt i din e-post. Det är helt gratis och du kan när som helst avsluta.

Du hittar anmälan till bloggen till höger och till nyhetsbrevet, klicka här >>

Varmt välkommen med din anmälan!

Läs mer >>

Intendit - blogg

Visa Facebooksidan på er webbsida

Vi erbjuder två olika varianter av visning av er Facebooksida på er webbsida.

1. Visa hela Facebookssidan i en box. Utseendet styrs av Facebook och det finns endast möjlighet att göra några få inställningar såsom: bredd, höjd, visa omslagsbild, visa litet sidhuvud och visa vänner.
2. Egen design på flödet. Detta integreras helt på sidan och man slipper ha Facebooks utseende. Det går utöver det som beskrivs i punkt 1 även att visa kommentarer, videos och inläggsbilder. Denna variant går att designa om och anpassa efter webbsidans design men kräver en del programmering.

Läs mer >>

Typsnitt i webbdesign

Gratis typsnitt för webben - Google Fonts

Typsnitt är en mycket stor del av modern webbdesign. Numera finns det över 800 att välja mellan på Google Fonts. Det bästa är att de är gratis att använda och snabba att ladda.

Ta en titt på utbudet och laborera gärna: https://fonts.google.com/

Här går det enkelt att testa och jämföra hur fonterna kommer att se ut med din egen text. Det går att göra en massa olika inställningar såsom, välja storlek, stil, radavstånd mm. Klicka i rutan och skriv in din text.

Läs mer >>

Uppstart av en ny hemsida

Vad ska man tänka på i uppstarten av en ny hemsida? Vi ger dig 5 enkla tips!

Det är inte så svårt, följ våra enkla tips nedan så har du kommit en god bit på vägen. Tänk ut vad är syftet med din hemsida är. Är det en företagspresentation? tänker du du sälja produkter? sprida information? genomföra en kampanj?

Surfa gärna runt och samla ihop 3-5 hemsidor som du verkligen gillar. På så sätt kommer själva formspråket att klarna. Skriv ner exakt vad det är du gillar med dem t.ex. färger? bilder? typsnitt?

Läs mer >>

Att lyckas hamna överst i Googles träfflista

Vi berättar hur du lyckas med sökoptimering – man måste börja med grunden!

Alla företag vill hamna överst i Googles träfflista. Det är många faktorer som påverkar resultatet och man måste börja från grunden, d.v.s. bygga hemsidan på rätt sätt med rätt kod. Den måste vara välstrukturerad, snabbladdad och mobilanpassad.

Nästa steg är innehållet. Det gäller att sätta rätta menypunkter, rubriker, text och bild. En sida som hålls levande, uppdateras ofta och har relevant innehåll, hamnar högre upp. Välj ut och fokusera på sökord som är intressanta för ert bolag och ska se till att de finns med i innehållet.

Läs mer >>


Kategorier

Sitekarta | © WeIntendit AB 2017
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida