Sökmotoroptimering
Vill du synas högt upp i Googles sökresultat?
97% av Sveriges befolkning använder Google för att hitta information på nätet. Det innebär att Google inte bara är det det viktigaste utan även det största skyltfönster att synas i. De flesta företag fokuserar på att skapa en snygg och funktionell hemsida, men det skapar inget värde om hemsidan inte går att hitta via sökmotorerna.
SEO är ett kostnadseffektivt och långsiktigt sätt att etablera ditt företag i den digitala världen och få fler besökare som är i behov av just dina produkter eller tjänster.

Gör en gratis SEO-analys
Vill du se hur Google-optimerad din sida är? Tryck på knappen och fyll i uppgifterna för att göra en kostnadsfri SEO-analys av din hemsida eller e-handel!
Placeringsgaranti
Med vår placeringsgaranti så betalar ni först när ni uppnått en placering på förstasidan på Google.
Inget snack – bara resultat.
Därför är det bra att synas högt på Google
- Få betydligt mer trafik till din hemsida
- Visa upp dina tjänster för rätt personer – vid rätt tid
- Långsiktiga resultat
- Hög trovärdighet
Boka ett kostnadsfritt möte med oss
Hej, vi hjälper dig med alla dina frågor om sökmotoroptimering och digital marknadsföring.
Ta kontakt med oss idag!
Från 350 kr / månad
Vill du veta mer om SEO? Kontakta oss för att boka ett möte med någon av våra säljare. Vi kommer gärna och besöker dig!
Vanliga frågor & svar
Om du har en fråga som inte besvaras nedan var god kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig
SEO står för “Search Engine Optimization” och kallas även för sökmotoroptimering på svenska. SEO handlar kort och gott om att optimera sin hemsida för både besökare och sökmotorer för att få högre placeringar i det organiska sökresultatet.
Hemsidan optimeras utifrån Googles algoritmer, användarens sökbeteende och behov i syfte att förbättra placeringen på relevanta sökord. Man kan säga att SEO är ett paraplybegrepp som innefattar många olika metoder för optimering. Dessa metoder kan sedermera delas in i tre övergripande grupper: on-page seo, off-page seo och teknisk seo.
On-page SEO innefattar optimering av hemsidans innehåll och handlar mycket om användarupplevelsen. Här kollar vi främst på text, bilder, intern länkning och sidstruktur.
Off-page SEO syftar till den optimering som sker utanför hemsidan. Det innefattar främst länkbygge och sidauktoritet som byggs genom att skicka länkkraft från andra pålitliga och relevanta hemsidor.
Teknisk SEO innefattar det som sker “bakom kulisserna”, det vill säga tekniska aspekter såsom indexering, strukturerad data, sidans inläsning, mobilvänlighet, att hemsidan använder https med mera.
En hemsida måste vara indexerad för att den ska kunna synas i sökresultatet. Det innebär helt enkelt att hemsidan “upptäcks” av Google. Det brukar ta allt ifrån några dagar till veckor. Läs gärna mer i vårt blogginlägg om att indexera din hemsida.
Den främsta fördelen med SEO är att fler potentiella kunder kan hitta ditt företag när du syns högre upp i sökresultaten på relevanta ord och fraser. Sökmotoroptimering, som är gjord på rätt sätt, fokuserar även mycket på användarvänligheten på hemsidan. Du får alltså en hemsida som både sökmotorerna och dina besökare gillar.
Själva sökmotoroptimeringen tar olika lång tid beroende på hur många sökord man vill synas på och hur stor hemsidan är. Även när den initiala optimeringen är klar så fortsätter vi att optimera hemsidan beroende på hur den presterar i sökresultatet. SEO är en investering som ger långsiktiga resultat. Det är omöjligt att säga hur lång tid det kommer att ta för en hemsida att ranka på ett specifikt sökord. Det beror på många olika faktorer, exempelvis hur bra innehåll hemsidan har, om den är ny eller gammal, hur hög konkurrens sökordet har, om hemsidan har några bakåtlänkar eller om den är snabb eller långsam.
En responsiv hemsida fungerar och ser bra ut på alla olika typer av skärmar, både plattor, mobiler och datorskärmar av olika storlekar. Majoriteten av sökningarna som kommer från Google använder sig av mobila enheter, därför är det väldigt viktigt att hemsidan är responsiv. Läs gärna mer i vårt blogginlägg om responsiva hemsidor.
Våra kunder verkar främst i områdena kring Malmö och Stockholm, men vi tar gärna emot förfrågningar från hela landet. Vi har arbetat med kunder inom de allra flesta branscher och storlekar.
Google läser av texten på hemsidan för att förstå vad den handlar om, för att sedan kunna placera sidan i sökresultatet till relevanta sökningar. Hemsidans innehåll spelar således en central roll i rankningen. Textens innehåll bör riktas mot de sökordet eller sökfrasen man vill synas på.