Håll din hemsida levande med uppdaterade blogg- och nyhetsflöden

2022-03-30 -

Ett bra sätt att hålla dina kunder uppdaterade är att ha ett levande blogg- och nyhetsflöde på din hemsida. På så sätt kan du förmedla verksamhetens utveckling, svara på vanliga frågeställningar och visa upp din expertis för dina kunder. Det kan vara en viktig faktor för potentiella kunder att se att verksamheten fortfarande är aktiv och besitter den kunskap som efterfrågas. Om man som kund besöker en hemsida vars senaste blogginlägg är från 5 år tillbaka, kan man bli osäker på huruvida företaget fortfarande erbjuder sina tjänster eller inte.

Planera dina uppdateringar

Sätt dig gärna ned månadsvis och planera vilka blogginlägg eller nyheter som ska publiceras under den kommande tiden. På så sätt får du en överblick av vad som ska göras och hur mycket tid som behöver avsättas. Svara gärna på dina kunders vanligaste frågor, det kan även öka din synlighet i sökresultatet eftersom att många sökningar består av just frågeställningar. Ni besitter en spetskompetens inom just er branch, då är det också viktig att visa upp det utåt och på så sätt öka förtroendet. Se också till att förmedla om det sker några stora förändringar i din verksamhet som kan komma att påverka kunder.

Våra 4 bästa tips:

  1. Sätt upp en tydlig målsättning för hur många inlägg ni ska publicera, vad dom ska handla om och vem som är ansvarig
  2. Publicera varierande texter: nyheter, informationstexter, vanliga frågor & svar
  3. Skapa interna länkar i inläggen för att underlätta navigationen på hemsidan och få besökaren att stanna längre på hemsidan
  4. Publicera gärna blogginläggen i era andra sociala kanaler för att öka spridningen

Håll din hemsida levande med uppdaterade blogg- och nyhetsflöden!

Fyll i uppgifterna nedan så kontaktar vi dig inom kort.

Jag vill bli kontaktad via: